How do you know

En av de genrer jag absolut älskar och skulle älska att göra är Romantiska komedier, ändå var jag inte så glad över att min tärning visade två treor på rad och istället för "Bad Teacher", "Due Date" och "Just go with it" satte mig för att se på "How do you Know"



Här möter vi Lisa (Reese Witherspoon) som just blivit petat från USA's Softballlandslag för damer, något hon levt hela sitt liv för. När nu allt vänds uppochned för henne måste hon finna sig i en ny roll, samtidigt träffar hon den helt vanlige George (Paul Rudd) som själv finner sig i en livsavgörande situation och Lisa finner sig mitt i ett triangeldrama. Det tredje hörnet är Lisas nuvarande pojkvän, Matty (Owen Wilson) ett baseball-profs med aningen skruvade ideal om trohet.

Rollistan fortsätter med namnkunnigt folk som Jack Nicholson i rollen som Charles, George's far och Mattys granne, samt Kathryn Hahn i rollen som George's gravida sekreterare Annie.

Denna komplexa och underhållande berättelse har så klart ett klassiskt lyckligt slut, men inte för alla...

D D D D D D D D D D

Kommentera här: