71. Juno

När jag nu ett tag kört mycket action så kände jag för något mer smörigt, så jag körde på "Juno"
 
 
Juno MacGuff (Ellen Page) är en tuff och självsäker sextonåring som efter en natt med sin goda vän Paulie Bleeker (Michael Cera) upptäcker att hon är gravid. Tillsammans med sin bästa vän Leah (Olivia Thirlby) måste hon nu som de själva säger: "Deal with things way beyond my maturtity level"

nämnvärda skådespelare i övrigt: Junos far Mac (J.K. Simmons) och det pretentiösa adoptivparet Mark & Vanessa Loring (Jason Bateman och Jennifer Garner) vi har också en av Candice Accola's första roller.
 
 
Jag kan inte riktigt säga så mycket mer än så, det är ännu en film ur min kära coming-of-age-genre och noterbart är även att den är kanadensisk, i likhet med Michael Ceras tidigare film Scott pilgrim vs. the World där han var riktigt bra också.
Ellen Page är även hon en riktigt bra skådespelerska, det är inte riktigt så lätt att som hon gjorde och gå in och sätta provspelningen direkt, (extramaterial, jag vet vad jag pratar om).
Underhållande med dryg humor och en sådan där smörig kärlekshistoria som jag är så svag för, även om den inte gavs mycket tid utan bara föll på plats här, för den är så som det ska vara!
 
D D D D D D D D D D
1 Anonym:

skriven

spännande...har inte sett den här...

MVHH

Kommentera här: