A Walk to Remember

Ett av mina äldsta filmminnen är från när "A Walk to Remember" visades på ett ungdomsmöte i kyrkan, i kväll skedde det igen...



Landon Carter (Shane West) är den coola killen i High School som alla vill vara eller dejta och som tror han har allt. Jamie Sullivan (Mandy Moore) är en aningen utstött ung tjej som vågar gå sin egen väg.
A Walk to Remember är berättelsen om hur deras vägar möts och hur deras relation förändrar allt.

Berättelsen handlar om att finna sig själv, att göra allt för kärleken, och för mig, en äkta och genuin tro på Gud, en total förtröstan på hans nåd och kärlek. Hur jag än försöker beskriva det kommer jag aldrig att till fullo förklara filmen (om jag inte skulle recitera hela filmen för dig förståss)

Det är få filmer som berört mig som denna, genom allt tidens tand slängt där emellan, och jag inspireras och berörs mer och mer varje gång jag ser hur långt Landon går för att uppfylla Jamies önskningar, allt från tatueringar till att döpa en stjärna, han till och med får henne att vara på två ställen samtidigt.

Visst är scenbytena nödlösningar och scenerna ibland så korta att man lämnas med en antydan till påbörjan av en känslostämning, men Mandy Moore, Shane West, Lauren German och alla de andras briljanta skådespeleri, ledda av regi från Adam Shankman, väger mer än nog upp dessa brister, för att inte tala om att en hel del av ljudspåren är undertecknade det kristna bandet Switchfoot.

D D D D D D D D D D
1 harrihaffi:

skriven

10/10! har inte samma tycke om filmen, men kan inte påstå att din betyg sättning är omotiverad. kanske är detta din bäst resention hittills...Men du missade att nämna Daryl Hannah som spelar den däe killens morsa...du vet han somspelar huvudrollen! :P

åter igen rolig att se hur folk har olika smak...en tycker att filmen är värd 10 av tio. En annan vill dunka huvudet in i en betong-vägg när man hör att den ska visas igen...ville hellre se princen av egypten eller josef drömarnas konung eller Facing the giants.



MVHH

Kommentera här: