Remember Me



Tyler Hawkins (Robert Pattinsson) är en ung student i New York som kämpar med sin plats i livet efter sin äldre brors självmord. Han möter Alyssa Craig (Emilie De Ravin) och de möter livet tillsammans...
I nämnvärda roller återfinns även Pierce Brosnan, Lena Olin, Chris Cooper & Ruby Jerins.

Det är inte så mycket jag kan säga om en sådan här film, som handlar om att de avtryck vi gör på människor aldrig avtar. Den både börjar och slutar med samma citat: det du gör spelar egentligen ingen roll, men gör dem ändå för ingen annan kommer göra det.

Jag finner knappt ord för den här filmen, utan allt jag kan säga är att den lämnar mig med ett djupt intryck.

D D D D D D D D D D
1 harrihaffi:

skriven

Ja!!! En ny resention!!! Äntligen!!!

Så vad kan jag säga om detta...

Djupt intryck på grund av story eller skådespeleriet?

Citatet verkar ha en tragisk ton...typ i likhet med: "Låt oss äta och dricka idag för imorgon dör vi"

För övrigt vilket år är filmen ifrån? Kan jag vänta mig att se den imorgon på TV?

Noterade även att du inte skrivit med hur det kom sig att du såg denna film...rekomendationer? bra trailer? intressant regisör/skådis?

Se gärna fler filmer...jag e hemma sjuk och behöver något att roa mig med... :P



MVHH

Kommentera här: