Twilight

När jag läste Stephenie Meyers böcker om Bella och Edward föll jag direkt, så jag var ju bara tvungen att se filmerna med. här är "Twilight"



Här möter vi Bella Swan (Kristen Stewart), en ung tjej som flyttar till sin far Charlie (Billy Burke) i Forks, washington. Omställningen från det soliga Arizona blir inte det lättaste, men när hon stöter på den mystiske Edward Cullen (Robert Pattinson) och dennes enstöriga familj dras hon i deras onaturliga värld.
Hela familjen är ett gäng "vegetariska" vampyrer. En romans uppstår mellan Edward och Bella men innan de vet ordet av orsakar det problem när ett annat gäng vampyrer passerar och en av dem, James (Cam Gigandet), väljer ut Bella som sitt nästa byte.


Första gången jag såg den här var den första gången jag förstod människor som kan somna till film, räknar du med en häftig action med massor med häftiga vampyreffekter kan du leta efter något annat, kanske underwolrd, för här är det dramat som poängteras. Jag kan inte säga att jag gillar Catherine Hardwicke och hennes regi, och inte heller Kristens och Roberts ganska monotona och stela skådespeleri. Visst kan man se känslorna spela där i ögonen, om man tittar riktigt noga, men så mycket bör man inte anstränga sig för något sådant.

Jag kan inte såga Meyers underbara berättelse mer, men jag måste föredra böckerna framför filmerna.

D D D D D D D D D D

Kommentera här: