81. Frenemy

Då många skådespelare som jag sett tidigare medverkade här blev jag intresserad av "Frenemy"
 

Möt Mr. Jack (Matthew Modine) och Sweet Stephen (Calum Blue), två människor som promenerar genom gatorna i L.A. Möt även Bucky (Zack Galifianakis), en ägare av en porrfilmsbutik. Följ med polisen Tommy (Adam Baldwin) på jakt efter en Ms. Sinclair varpå vi även träffar Norma (Liza Weil). Följ sedan med oss på Talk-Show hos Dennis Rivers (Don McManus) (en Jerry Springer-kopia), men vart vi än går diskuterar vi frågan om ondska.

 

Jag tror att den här filmen kan vara en av de som tävlar om att vara den mest skruvade filmerna jag sett. Någonstans bakom att diskutera karma blandat med deitistisk teologi och en man som verbalt vandaliserar en ung pojke på scen i direktsändning finns det ett visst djup, men från första början av den här filmen undrar man vad som verkligen händer. Ytterligare en sådan där psykologisk meningsfull film som The Beaver men inte lika bra eller ens sevärd, men om du vill få din hjärna skruvad i något som liknar Inception så kolla in den här. (jag vill påpeka att den enda likheten mellan den här filmen och Inception är att du lämnas lätt förvirrad med en fundering: ”Vad är det som händer egentligen?”)

 

D D D D D D D D D D

1 dcritic:

skriven

Hjärna skruvad? Jag känner mig lite intresserad...men så nämner du inception vilket som jag tror är något överskattad... inte lika överskattad som senaste batman filmen...men ändå...grrrr

MVHH

Kommentera här: