82. Cowboys & Aliens

När Internet är nere och det är kväll blir är det lät att inte nöja sig med en film, "Cowboys & Aliens"
 
 

Jake Lonergan (Daniel Craig) vaknar upp mitt i vilda västerns Arizona med en futuristik manick om handleden och svår minnesförlust. Han finner sin väg till en liten stad lagom till att den attackeras av en grupp okända flygande maskiner som samlar upp ett gäng av invånarna.

Tillsammans med en liten skara människor, bland dem Woodrow Dolarhyde (Harrison Ford), Emmet Taggart (Noah Ringer) och den mystiska Ella Swanson (Olivia Wilde) drar han iväg för att finna sitt minne och föra tillbaka de saknade människorna

 

I ett försök att sammanföra två stora genres i filmvärlden (Western och Sci-Fi) får vi en underhållande och actionspäckad samt stjärnspäckad film, en sådan där som man bara älskar att se på grund av alla högtflygande, hisnande och explosiva specialeffekter.

Satt i Westernmiljö hamnar den här actionrullen i en klass för sig vilket är spännande, men för mig stannar det där. Jag kanske inte är ett stort fan av Cowboyfilmer eller så är jag så obotlig i att Hjälten ska få damen i slutet att jag inte tycker att stora stjärnor och häftig action räcker till för en riktigt bra film.

Den är underhållande, men alla filmer kan ju inte vara favorit.

 

D D D D D D D D D D

1 dcritic:

skriven

Jag hörde talas om en japansk film som hete Aliens vs Ninja!(jag vet bästa titeln EVER!!! XD ) Därefter hörde jag talas om denna "amerikanska" film och givetvis ledde det till att jag föraktade den även om jag nu inte har sett den...
När det gäller sammanförande av sci-fi och western så fanns det en rätt "okänd" film som hade bio-premiär typ 1979. Filmen typ räddade sci-fi genre som inte var så populär innan "den här filmen som du troligen aldrig hört talas om". Filmen som var en western i rymden...vilken film snackar jag om?
"Den är underhållande, men alla filmer kan ju inte vara favorit." Ja så ska det låta! Såga dem alla!!! Blir så glad!!! Känner mig nästan inspirerad till att köpa en hö-gaffel!!! HANG EM HIGT!!! TAKE NO PRISONERS!!! "MERCY? SORRY ALL OUT OF MERCY."

MVHH

Svar: Hur kan jag förbise den klassikern med samme gamle Ford? och det var 1977.Det jag menar är unikt här är att det är Sci-Fi anno 1873 och inte satt i framtiden eller För länge sedan i en galax långt, långt borta.
Appråpå Western i rymden, sett serien Firefly och "spin-off-filmen" Serenity?
David Bergfors

2 dcritic:

skriven

"I am a leaf on the wind - watch how I soar"

MVHH

Svar: Yeah, :/ har ju inte sett filmen.
David Bergfors

3 dcritic:

skriven

"Burn the land and boil the sea you can't take the sky from me!"
PS: fått mitt nya kort nu!

MVHH

4 dcritic:

skriven

Nu när jag sett filmen...så tycker jag att den levede upp till mina förväntningar även om den lurades i början med att påstå att den kanske skulle vara riktigt bra! I slutända var det bara en film bland många som snart är försvunnen i tidens sand(tror man säger så) Stark början svagt slut eller slut del... delen med cowboys verkade väldigt svag när de jämförelse med rymdvarelserna! Pistol effekterna kändes dämpade i jämförelse med andra action-rullar man sett!

MVHH

Kommentera här: