Paul

Filmkväll med komedi på temat fick mig anledning att plocka fram en julklapp, "Paul"
 
 
 
Graeme Willy (Simon Pegg) och Clive Gollins (Nick Frost) är två Brittiska Serietidningsnördar som semestrar igenom USA's Aliensevärdheter när det plötsligt möter en livs levande Alien. Paul (röst av Seth Rogen) Har suttit fängslad i Area 51 i närmare 60 år men är nu på flykt från regeringen för att kunna komma hem.
På vägen möter trion flera originella amerikanska arketyper, som den Ultrakristna familjen Buggs eller diner-ägarinnan Pat Stevens (Jane Lynch) och jagas samtidigt av ett gäng agenter, bland andra Agent Zoil (Jason Bateman) som lyder under The Big Guy (Sigourney Weaver)
 
 
Idén att en slacker till alien under de senaste sextio åren influerat vår kultur och alienrasen "The greys" är skapad i dennes like för att göra mänskligheten mottaglig för ett eventuellt möte är en väldigt kul tanke och helt i min smak, med sci-fi hjärtat i mig som klappar lite hårdare.
Denna underbara trios resa igenom USA's mindre populära turistmål är varvat så mycket med sci-fi relaterade skämt och insinuationer att nörden innom mig gör volter. speciellt nämnvärda är "Star wars Cantina" som spelas på en bar som besöks, eller "someone who loves you" citeras av en kvinna utklädd till Boushh. (båda från star wars, märks det att jag gillar de filmerna?)
 
En film av, med och för nördar kan inte annat än att gå hem hos mig, med en riktigt trovärdig datoranimation och skämt som avlöser varann på löpande band kan jag bara avsluta med att varmt rekommendera denna film till var och en som känner sig ens lite sci-fi-nördig.
 
 
D D D D D D D D D D
1 dcritic:

skriven

8/10...hmm...tror jag hört det tidigare någonstans... :P
tja...kan väl inte säga emot dig angående skratten som avlöser varandra... ultra-kristen e dock nog fel ord om du frågar mig...skulle nog heller kalla dem ultra-religösa...eller hillbilly kanske vore ett bättre ord..

MVHH

Svar: Det har du nog rätt i, de tycks ha missat det där med att älska sin nästa...
David Bergfors

Kommentera här: