Underworld: Rise of the Lycans

Efter två actionpackade filmer om Vampyrer och varulvar i modern tid, "Underworld"& "Underworld: Evolution", bjuder filmskaparna på filmatiseringen av bakgrundshistorien till händelserna; Underworld: Rise of the Lycans.
 
 
Vampyrernas Ledare Victor (Bill Nighy) är mitt uppe i att bekämpa de våldsamma varulvarna som hotar både människor och vampyrer när fienden tar sig en ny form i Lucian (Michael Sheen).
Given en ny möjlighet att förslava sin fiende skyr den hänsynslöse Victor inga medel att skaffa sig ett övertag i striden. Samtidigt har Victors dotter Sonja (Rhona Mitra) egna intressen som hotar att gå stick i stäv med faderns egna planer.
 
För en del kan variationen i tidsepok från de övriga filmerna i serien kännas som en fräsch förändring, men för mig personligen uppskattade jag den inte. Vi lämnar de huvudkaraktärer vi lärt känna och reser tillbaka i tiden till karaktärer som vi för min del hade kunnat lämna kvar i de liksäckar vi senast såg dem i.
Jag har i mina tidigare recensioner prisat Len Wiseman och Danny McBride för deras fantastiska och detaljerade bakgrundshistoria, för att inte tala om mask och specialeffekter, men utan de moderna vapnen som var det unika i striden mellan Varulvar och Vampyrer i Underworld-serien har det lite mist sin udd, och för min del hade jag fått nog av historien i de tillbakablickar vi bjudits på i de tidigare filmerna.
 
För mig var Rise of the Lycans ett onödigt och något segt kapitel i Underworld-sagan, en av de där filmerna som med fördel går att använda till att understryka onödigheten i "prequels".
 
D D D D D D D D D D

Kommentera här: