Star Wars episode VI: Return of the Jedi

Efter en lång väntan har jag nu tagit mot till mig och skriver här mitt utlåtande av den sista filmen (hittills) i tidslinjen, Return of the Jedi!
 
 
Vi möter åter våra välkända hjältar när de här försöker frita Han Solo (Harrison Ford) ifrån Jabba the Hutts våld. Luke Skywalker (Mark Hamill), Leia (Carrie Fisher), Chewbacca (Peter Mayhew) och Lando Calrissian (Billy Dee Williams) sammarbetar allihop för att rädda Solos liv.
Vad de inte vet om, är att Imperiet samtidigt arbetar på en ny Dödsstjärna och att Vader (James Earl Jones/Sebastian Shaw/David Prowse) och Kejsare Palpatine (Ian McDiarmid) båda två övervakar konstruktionen på plats, en sådan möjlighet för rebellerna att slå till mot alla nyckelspelare i imperiet på samma gång är för frestande att motstå.
 
Vi ser också skådespelare som Anthony Daniels, Frank Oz, Alec Guinness, Kenny Baker, Warwick Davis, Jeremy Bulloch och många fler i olika roller.
 
Jag har svårt att tro att någon av er som läser detta faktiskt inte har sett alla dessa fantastiska filmer, så vem är jag att tala vagt om plotten, ändock är det så jag väljer att göra.
 
Åter igen kan jag inget annat än att njuta av star wars, som ni säkerligen listat ut vid det här laget så är dessa filmer helt klart med i listan på favoritfilmer hos undertecknad. Dessvärre är jag totalt oförmögen att säga varför dessa filmer har fångat mitt hjärta så som det gjort, därav har jag stora svårigheter att skriva en recension som är mer än osammanhängande ord och fåniga läten...
 (jag spenderade precis 40 minuter på nätet, letande efter en video som skulle ge ett bra exempel på något sådant skulle se ut, dessvärre utan något tillfredsställande resultat)
Men jag är inte ensam med att älska Star Wars, som bevis kan jag tipsa er om min källa för filmnyheter, och deras Star Wars program, en timme i veckan sitter de och pratar bara Star Wars. AMC Jedi Council
 
Som slutsats, jag tycker helt enkelt för mycket om Star wars i helhet för att kunna ge några åsikter just nu, så till er som mot förmodan missat vad denna fantastiska och världsförändrande filmföreteelse är; SE FILMERNA!!!
 
Jag lämnar er med en reaktion från ett anna fan, när denne ser teaser trailern för den uppkommande sjätte filmen.
 
Ha det bra så ses vi!
// DCB

Kommentera här: