Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of one Harley Quinn

Lördag kväll är biokväll, ibland. Idag blev det den nya installationen från DC, "Birds of Prey"
 
Harley Quinn (Margot Robbie) har brutit med sin kära "Puddin", Jokern, och beger sig ut i Gotham för att finna sin egen väg i livet. Detta blir lite mer problematiskt; när skydded Jokerns närvaro erbjudit försvinner vågar flertalet personer som Harley förorättat att försöka ta ut sin hämnd på henne. Nu behöver hon helt enkelt lära sig stå på egna ben, frigöra (Emancipate) sig. För att öka chanserna att överleva horden av arga personer som jagar henne slår hon sig ihop med några andra kvinnor i samma situation; Renee Montoya (Rosie Perez), Dinah Lance (Jurnee Smollett-Bell) Huntress (Mary Elizabeth Winstead "Scott Pilgrim") och den unga Cassandra (Ella Jay Basco), alla dessa har något otalt med Maffiabossen Roman Sionis (Ewan McGregor "Star Wars"som nu har satt hela sin kriminella arme efter dem.

Birds of Prey är en riktigt rolig film om tuffa brudar som kämpar mot ruttna män, Jag hade ett stort leende på läpparna hela vägen igenom och skrattade högt vid flera ställen, Harley Quinns speciella typ av galenskap verkar tala till mig på ett säreget sätt.
 
Humorn och actionen i filmen tilltalade mig perfekt vilket gav mig en riktigt underhållande enhet, även om de valde en något blodigare väg än jag hade velat ha.
Musik, humor, action, färgkomposition, ja allt håller samma ton och förhöjer varandra till riktigt höga höjder.
En njutning till biobesök!
 
 
Ha det gott så ses vi!
// DCB

Kommentera här: