61. Knight and Day

Jag och min syster hade över några vänner på filmkväll, det blev "Knight and Day"
 
 
Roy Miller (Tom Cruise "Jerry Maguire") är på flykt ifrån sina kollegor efter att han stulit ett hemligt projekt, Zephyr. June Havens (Cameron Diaz) är på väg hem till Boston efter en skattjakt på gamla bildelar. På flygplatsen möts de och June blir indragen i jakten på Roy. Nu tvingas de hålla ihop för att skydda sig från skurkarna John Fitzgerald (Peter Sarsgaard), Roys före detta partner, och Antonio Quintana (Jordi Mollá) och för att försöka reda ut oredan som skapats. I samma veva har June sin lillasyster April(Maggie Grace) bröllop att gå på.
 
Med mer dialog och kärlekshistoria än gårdagens Salt är vi på ett territorium som jag uppskattar bättre. Både Cameron och Tom har båda fina karriärer med många bra filmer bakom sig och tillsammans bildar dessa ett underbart team.
Här har vi inte bara häftig action med massa skjutande och stentuff agent, vi har vitsiga kommentarer och skämt, vi har sentimentalitet och helt absurda reaktioner på situationer som skulle få en hårdare person att drabbas av panik.
Och så droger, några som däckar dig och några som gör dig aningen frispråkig.
Så om du gillar Action, Humor, romantik och lite mysterie så har vi en bra film för dig!
 
D D D D D D D D D D
1 dcritic:

skriven

Finns inte så många filmer som jag inte har sett...men tyvärr så är de flesta jag sett äldre filmer eftersom vissa filmer inte fanns under den perioden som jag brydde mig om att se alla filmer. Nu mera är det en lite deprimerande uppgift. kommer ju ut nya hela tiden och folk verkar glömma de gamla...typ filmer från 2000 osv...
Låter som åter en action rulle bland hundra, nej troligen tusentals andra. Må ha 2 rätt kända skådespelare...vilket som får mig att tänka på "tango and cash"(en film från 90-talet med sylvester stallone och Kurt Russel, då var det lite av en stor grej med 2 kända action skådespelare i en och samma film...idag finns det filmer som The Expendables vilket som får ett team på 2 att se litet ut...eller har jag fel? har inte sett den filmen heller...)men utöver det vad gör denna film unik? Är den värd mina ögons uppmärksamhet och mina örons ansträngning? Efter att ha sett den kommer jag vara en rikare man eller fattigare? 9/10 skulle kunna vara ett argument, men det finns rätt många filmer du get det betyget...

MVHH

Kommentera här: