89. Source Code

när man har en hög filmer och inte känner för någon speciell så kan man välja på olika sätt, idag valde jag en film på grund av att en skådespelerska var med i den senaste filmen med, här är "Source Code"
 
 
Coulter Stevens (Jake Gyllenhaal) vaknar upp förvirrad i ett tåg på väg mot Chicago, mitt emot honom finns en kvinna vid namn Christina (Michelle Monaghan) som kallar honom Shaun, efter några minuter exploderar hela tåget och Shaun vaknar upp i en konstig kapsel där en kvinna vid namn Goodwin (Vera Farmiga) ber honom att återvända till tåget.
Coulter har hamnat i något kallat Source Code som öppnar upp möjligheter till alternativa tidslinjer, mer ska jag nog inte säga, se filmen själva!
 
Med i filmen har vi även Jeffrey Wright som Dr. Rutledge.
Jake kan vi hitta i "Love and Other Drugs" och "Prince of Percia: the sands of time"
och Michelle kan vi känna igen ifrån "Brudens Bäste man".
 
Den här filmen har en ganska unik story, som helt enkelt får dig att tappa hakan till slut. Med idéer om tidsresor och alternativa tidslinjer är det lätt att bli lite förvirrad, och med en man som är fast i en tidsloop på 8 minuter så känns det inte som att det finns ett lyckligt slut. eller?
Jag måste hejda mig här innan jag förstör mer för er som inte sett den. Det enda minuset är tidsloopsgrejen, att bråka med tidsaxeln är bara något man inte borde göra.
Jag vill bara lämna er med detta: SE DEN!!
 
D D D D D D D D D D
1 dcritic:

skriven

hmmm...en nia...för storyn?...tror vi åter får komma överens om att du har fel...eller att vi inte tycker likadant om den här filmen...har inte sett den, men du nämnde tids-rese-liknande-grejor...så e rätt säker på att jag inte kommer att imponeras av storyn...och baserat på din recension så verkar det vara storyn som ger poäng...för du nämner inte skådespelares framträdande, regissörens skicklighet, ovanligt tilltalade kamera vinklar, tilltalade dialog eller one-liners som:"If he is to be mr.Hyde then I am to be mr.seek" eller bra backgrundsbild...
Medgivet så finnas det en balans mellan kvantitet och kvalitet, men när du ändra betyget så extremt så skulle det vara kul att ha lite mer kött på bena...eller egentligen så är den nog bara så att jag inte kommer på något bättre att göra så här på en måndag och eftersom folk inte ger mig så mycket feedback på youtube...så blir det väl att jag skriver några fler rader här...
Kul med extra inforutan btw..

MVHH

Svar: Kul att du gillar den, har haft med den på mina privata kopior ett tag, men nu har jag hittat ett sätt att lägga upp dem som inte är så krångligt. Det var faktiskt min lillasyster som fick mig att kolla upp möjligheterna för det på bloggen.
Angående filmen så påminner jag dig om att mina recensioner är ämnade att vara kortfattade (dessutom måste jag erkänna att jag inte lägger så mycket krut på att ta med allt, utan går på vad jag känner just då), det är inte meningen att finnas så mycket motivering till mina betyg.

Du får gärna återgå till dina youtubefilmer nu.
David Bergfors

2 dcritic:

skriven

mmm...bra med yngre syskon ibland...tror min fyller år typ imorgon...30 tror jag! :p
Så du vill inte erbjuda lite eftertanke för min skuld! Tänk på mina stora bedjande ögon!(typ som cat in boots från shrek 2) annars så hade jag min teori om storyn..
Jag har inte överget youtube...vill därifrån dock slukar min tid gör det...tur att man jobbar så att man inte har så mycket fritid att förlora...hmmm...kanske ska köra en vecka till utan youtube snart...

MVHH

Svar: Du vet att om hon fyller trettio är hon din storasyster...Nej, jag tänker inte ändra på mig för din skull, jag fortsätter på min stil.
Och han heter faktiskt "Puss in boots".
David Bergfors

3 dcritic:

skriven

Det är inte din still jag ber dig ändra! Jag frågar bara efter mer motivation till detta fall, så här i efter hand! hmm...svårt verkar det vara för andra att förstå vad jag menar...

MVHH

Svar: Okej då, Vid närmare eftertanke är det nog ändå storyn som fängslar mig. som jag nämner i mitt jubileumssnack i det senare inlägget så gillar jag filmer som tar mig till en annan värld och en annan plats, vilket Source Code kan.Sedan är Monaghan ganska vacker och ett mer eller mindre lyckligt slut lämnar mig glad men ändå förvirrad. häftig action, häftig idé och trovärdiga skådespelare, det enda som drar ner betyget är besväret med "tidsresandet" annars hade det varit en tia (visserligen hade hela idén inte fungerat, men ändå)
David Bergfors

Kommentera här: