Hot Rod

"Hot Rod"
 
 
 
Rod Kimble (Andy Samberg) är en ung man med stora drömmar, att bli en stor stuntman precis som hans far (nu död) en gång var. Hans styvfar Frank (Ian McShane, "Jack the Giant Slayer") är av andra tankar och ser Rod som ett misslyckande som fortfarande bor hemma.
När Rod slutligen får reda på Franks svåra hjärtsjukdom belutar han sig för att förtjäna sin styvfars respekt genom att göra ett stort stunt för att få ihop pengarna till operationen som kan rädda Franks liv.
Tillsammans med sitt gäng av vänner, (Jorman Taccone), (Bill Hader), (Danny McBride, "Your Highness") och (Isla Fisher), ger de sig i kast med projektet att hoppa över 15 skolbussar.
 
 
Att Will Ferrell var delaktig i den här filmen som producent förvånar mig inte alls. Jag ser den typiska pinsamma humor jag associerar med Will, en humorgenre som visserligen går hem, men som jag personligen knappt står ut med.
Ingalunda är detta en underhållande film, men kanske inte en för dig om du som jag knappt kan låta bli att gömma ansiktet i händerna för att du lider så med protagonisten.
 
D D D D D D D D D D

Kommentera här: