75. Like Crazy

Häng med kompisar och filmkväll resulterade i att vi hyrde "Like Crazy"
 
 
Amerikanske Jacob (Anton Yelchin) och Brittiske Anna (Felicity Jones) träffas i en kurs i engelska i Santa Monicas Universitet, och romansen är ett faktum. Men problem dyker upp då Annas visum går ut...
Det är inte mycket jag kan säga utan att avslöja hela filmen, men jag får nog understryka att det här inte är en sagolik historia om när två personer levde lyckliga i alla sina dagar. 
 
När jag hittade filmen blev jag intresserad av den anledningen att Jennifer Lawrence (Hunger Games, The Beaver) är med, men när jag såg filmen var det enda jag kunde säga att jag gillade (oförklarligt nog) bara Jennifers skratt. Ytterligare en film som lämnat mig besviken.
Så varför gillade jag inte filmen? Personligen gillade jag varken manus eller klippningen, ljudet var besväligt lågt oavsett hur mycket man försökte höja och över det hela var det svårt till och med för mig att hålla koncentrationen uppe.
 
Jag fann mig själv sitta och prata om helt andra saker med mina vänner, något jag brukar hyssja i andra fall.
Som jag tidigare nämnde drar Jennifer Lawrences skratt någonting i mig, det och att Felicity Jones påminner mig lite om Emma Roberts (It's Kind of a funny story) är det enda som faktiskt räddar denna film från ett totalt bottennapp. Den enda film jag recenserat som fått sämre betyg är Drive. så det hittills näst lägsta betyget jag gett går till filmen som regissören är 'Crazy' för att presentera på det här sättet, men vad kan man vänta sig med 250 tusen dollar i budget?
 
D D D D D D D D D D
1 dcritic:

skriven

Ah...en film du inte tyckte om...började bli orolig att det aldrig skulle dyka upp en! Måste försöka hitta fler så att genomsnitts betyget sänks lite! själv har jag inte sett filmen...suprize suprize den är antar jag någorlunda ny... men titeln påminer mig om craxy/beautiful sett den? Kirsten Dunst och killen som förvanlas till vatten i x-men är med i den!

MVHH

Svar: den har jag inte sett, kanske borde kolla in den...lite svårt att sänka betyget mer, men jag är på väg med det lägsta medelbetyget någonsin med 7,43
David Bergfors

2 dcritic:

skriven

Dead or Alive e ju en rätt dålig film...kanske borde rekemmendera den istället? Den japanska speciellt...även fast slutet var rätt bra,,,

MVHH

Kommentera här: