Pitch Perfect

Om du gillar Glee tror jag du skulle gilla "Pitch Perfect"
 
 
Beca (Anna Kendrick "Scott Pilgrim") vill bli DJ och skapa musik, men hennes Far övertygar henne att ändå skaffa sig en utbildning på Universitet. Barden University erbjuder inte mycket till Becas intresse förutom den studentledda radiokanalen och den andra internen på plats, Jesse (Skylar Astin), tills A-cappellakören Bellas upptäcker hennes röst och övertygar henne att ansöka till klubben.
I en ny värld av sång möter The Bellas skolans stjärngrupp och nationella mästare The Treblemakers, och Beca introduceras till den spända rivaliteten emellan grupperna.
 
Efter förra årets fiasko måste Bellas kämpa för att ta sig tillbaka till finalplatsen de förlorat och under hård regi av Aubrey (Anna Camp) och hennes konservativa låtval ser skeppet ut att sjunka än djupare...
 
Andra mämnvärda skådespelare är Rebel Wilson "What to Expect", Alexis Knapp, Utkarsh Ambudkar, Elizabeth Banks "The Hunger Games", John Michael Higgins, Christopher Mintz-Plasse och en kort cameo av Donald Fasion från TV-serien "Scrubs".
 
 
När jag först hörde talas om den här filmen blev jag genast intresserad, men det har ändå tagit mig lång tid att se den, men den som väntar på något gott har inte väntat för länge.
Kay Cannons manus är helt klart något som faller mig helt i smaken, eller så är det kanske Mickey Rapkins bok som filmen är baserad på som är bra, oavsett så faller storyn mig helt i smaken, med komedi, drama, musik i det häftiga acapellans värld och en liten dos av "The college experience".
Ytterligare ett plus är Anna Kendrick i en huvudroll, något jag sett fram emot att se ett tag.
 
Det är svårt att nämna något som var speciellt bra i en såhär bra film, men Becas och Jesses lite försiktiga och gulliga relation som sakta växer fram är ett inslag som jag speciellt uppskattade, och musiken är fantastisk!
Sången kanske inte är i perfekt pitch, men med den fantastiska kärlekshistorien och den underhållande humorn är det en produkt som för mig är Perfekt.
 
D D D D D D D D D D
1 dcritic:

skriven

"Fantastiska kärleks historian" skulle hellre kalla den komisk. Inte som ett skämt, men den är mer av en glädje spridare än romantisk. Inte för att säga att karaktärerna saknar sinne för romans...De har de säkert, men vad jag såg var rätt jordnära tyckte jag. Och jag gillade det. Faktum är att jag gillade hela den här filmen. Har svårt att finna något att klaga på. Svårt, men inte omöjligt. En del skämt var lite låga. se scenen med Donald Fasion eller "snöängeln" eller buriton.

MVHH

Svar: Sant att det finns några låga slag, men vad har Donald Fasion med det att göra? och vad menar du med Buriton? du kanske menar Baryton; en bastonart?Just på grund av sin, som du säger, jordnära natur blir kärlekshistorian så fantastisk som jag säger. Just i den aspekten kan vi hålla med varandra, du säger glädjespridande, jag säger fantastisk.
David Bergfors

Kommentera här: