Babbel, Star Wars

Nyligen kom Teasern för den kommande sjunde filmen i den episka "Franchisen" (i brist på ett bättre ord) up, något som väckte Star Wars nörden i mig som ett tag slumrat och hållt sig till onlinespelet Star Wars: The Old Republic.
 
Denna min egen awakening har spunnit mig in i en frossa av filmtittande med stark betoing på SW.
Jag är inte helt säker hur länge jag tyckt om de fantastiska äventyren i denna galax långt långt borta eller hur jag först kom att komma i kontakt med dem, allt jag kan säga är att jag så länge kan minnas har varit såld på George Lucas skapelse.
 
Det kanske inte säger så mycket då ett av mina första minnen sträcker sig till en ca 7 år gammal pojke som fick en X-wing star Fighter [7140] Lego byggsats, ungefär samtidigt som episod ett kom ut på bio.
 
Om det var den fräna leksaken eller en av de första "action"-filmer jag någonsin såg som tände kärleken för SW i mig kan jag inte svara på, men säkert är att intresset för denna värld aldrig har dött ut.
 
Av den enkla anledningen är jag väldigt exalterad att den sjunde filmen är i antågande, mycket likt för 15 år sedan som den senaste trilogin kom på bio. På den tiden var jag som ni säkert förstår av vad jag tidigare sagt inte insatt i föregångarna från åttiotalet, men det var något som snabbt åtgärdades.
Då episod ett var min första förstod jag aldrig den hysteri och besvikelse vissa hard-core fans upplevde, men nu när nästa epok närmar sig kan jag inte låta bli att frukta en liknande reaktion. Min förhoppning är att skaparna av denna nya trilogi tagit lärdom av händelserna 1999 och vet hur de kan undvika att detta upprepas, dock inte på bekostnad av min käre Lucas visions bekostnad.
För Star Wars är (och förblir i mina ögon) ett barn ur George Lucas sköte, det var han som skrev de första raderna på den första filmen och det är hans skapelse som åter igen dök upp på vita duken i -99, så vem är jag att säga vad som borde vara star wars och inte?
 
Min plan här framöver är att ge mina åsikter på de föregående sex filmerna i den ordningen historien utspelar sig och jag kommer att som vanligt ge er mina åsikter på de olika filmerna,
 
Star Wars:
Ep. I, The Phantom Menace
Ep. II, Attack of the Clones
Ep. III, Revenge of the Sith
Ep. IV, A new Hope
Ep. V, The Empire Strikes Back
Ep. VI, Return of the Jedi
 
Jag kommer rullande att uppdatera listan här ovan med länkar, och även länka er till detta inlägg från de kommande Recensionerna.
 
Ha det Bra så ses vi!!
 
// DCB

Kommentera här: