86. The Last Song

Jag kände för en sådan där mysig, sorglig och romantisk film.
Det blev "The Last Song"
 
 
Ronnie Miller (Miley Cyrus) och lillebror Jonah (Bobby Coleman) åker från deras mamma i New York till en kuststad i Georgia för att spendera sommaren med deras far, Steve (Greg Kinnear).
Steve hoppas kunna återknyta kontakten med sina barn som han inte sett på länge, men Ronnie känner sig övergiven sedan fadern lämnade deras mor och det visar sig att hon inte är alls intresserad av att återknyts, hon har även slutat spela piano (det de båda haft gemensamt) trots sin stora talang.
Men hennes hårda yttre håller inte hela vägen, inte heller köper den lokale pojken Will (Liam Hemsworth) hennes hårda fasad och inleder en charmoffensiv.
Men allt är ju inte lyckligt och medan hemligheterna avslöjas blir berättelsen allt mer sorglig.
 
Skriven av Nicholas Sparks, författaren till filmer som Dear John, The Notebook och A Walk To Remember finns det inte mycket som kan gå fel i historien, hrrm*. Men manusförfattaren är inte den enda som är skicklig, vi har Liam som vi kanske känner igen ifrån den inte allt för gamla Hunger Games och såklart sångerskan och skådespelerskan i huvudrollen, Cyrus. Inte mycket som blir dåligt då.
Nå jag kan ju inte säga mer utan att avslöja, men om ni tyckte om Sparks andra filmer eller kanske Remember me, så måste jag be att få rekommendera den här. Inte minst för Mileys fantastiska musik, tips är musikvideon When I look at you
 
D D D D D D D D D D
 
1 dcritic:

skriven

tycker inte om filmer med sorgliga slut...ändå påminner detta mig om "I give my first love to you"...blir ledsen bara av att titta på trailern och ändå har jag sett den flertal gånger...why am I doing this to me!? fick för mig att läsa ploten på imdb nu...borde inte gjort det...
e det petta vi ser som Liam?

MVHH

Svar: Den slutar ju inte sorgligt, det är bara lite vemodigt, sorgen är över lite.och IMBd's plot över den här filmen är lite konstig...

Liam spelar Gale, Josh Hutcherson är Peeta.
David Bergfors

2 dcritic:

skriven

menar du "I give my first love to you" eller last song? Har inte sett någon av dem...

MVHH

Svar: jag pratade om "The Last Song"
David Bergfors

Kommentera här: