Marvel!

Jag (och troligtvis många andra) har under de senaste åren blivit mer och med fängslad av Marvel Studios lösning med ett "gemensamt Universum", och som företag verkar de gå i spetsen av trenden med att ha filmer knyta an till varandra... så jag tänkte att det nu är dags att ge mina kära läsare min syn på alla de olika filmer som hör hemma i detta "Marvel Cinematic Universe" (MCU)
 
Jag kommer här nedan lista alla de fimer som finns med i denna värld Marvel Studios har skapat, och de två filmer jag redan har recenserat kommer jag också bifoga en länk till och kommer med de kommande filmerna komplettera listan (för mina vana läsare, på samma sätt som jag gjorde med Star Wars)
 
Lektion ett för de nyinvigda till MCU är att filmerna delats in i olika "faser", där varje fas kulminerar i en avslutande dunderfilm innehållande alla huvudkaraktärer från de mer "fristående" filmerna, i skrivande stund är vi passande nog precis mellan fas 2 och 3 (jag kommer bygga på med tredje fasen här när tiden kommer.)
 
Fas 1:
- Iron Man (2008)
- The Incredible Hulk (2008)
- Iron Man 2 (2010)
- Thor (2011)
- Captain America: The First Avenger (2011)
- The Avengers (2012)
 
Fas 2:
- Iron Man 3 (2013)
- Thor: The Dark World (2013)
- Captain America: The Winder Soldier (2014)
- Guardians of the Galaxy (2014)
- Avengers: Age of Ultron (2015)
- Ant-man (2015)
 
Till dessa Filmer finns det en hel del omkringliggande som även det är en del av universumet, vi har TV-serierna "Agents of S.H.I.E.L.D." och "Agent Carter" samt Netflix-serien "Daredevil", Vi har också ett gäng underhållande små kortfilmer, kallade "marvel One Shots". Då serier är lite för mycket att bita i så kommer jag hålla mig till endast Filmerna, även om jag starkt rekommenderar att kolla upp all övrig media inkluderat i MCU.
 
Jag hoppas att jag kan ta er med i en trevlig resa den kommande tiden då jag kan bjuda er på vad som just nu är "the big thing" i Filmbraschen
 
Ha det gott så ses vi!

Kommentera här: