Alternativ 090919

Alternativ i lördags var inte riktigt vad jag väntat mig. först var mötet en stor besvikelse, ljudtekniken krånglade och bakom mig satt ett gäng som fånade sig genom hela mötet.

Linnéa Sennehed predikade. trevligt, en vers fastnade på min näthinna, lukas 15:16 "han ville gärna äta sig mätt på fröskidorna svinen åt, men ingen gav honom något." Jag kände mig sådan. Jag ger av det jag har. jag matar andra, ger av min kärlek till alla, men det är så lite som jag får tillbaka.
Jag vet ju att jag har vänner som bryr sig, men den kärlek jag får ta emot där är inte riktigt nog, den går åt direkt igen. När tillfälle gavs gick jag till förbön och därefter satte jag mig på en matta där för att be vidare för mig själv.
Då kommer en av min kära vänner dit, sänd av Gud och vi samtalar om problemet. Denna vän är något extra, någon ni inte träffar varje dag om ni inte är välsignade med en sådan. Jag önskar att jag skulle kunna träffa vänner som henne varje dag, då skulle livet vara så mycket enklare.

efter denna trevliga pratstund så var det dags att ta oss ner en våning till partyt! en ritigt trevlig tillställnign och resten av kvällen spenderade jag med att rusa från krets till krets av mina vänner och gjorde mig själv till åtlöje vör andras höga nöjes skull. Ett förvånande låtval fanns det, "Theyre taking the hobbits to isengard" trevilg låt!

Nåja, i vilket fall som helst så har jag fått ny energi till allt som skall göras. Halleluja!

på återseende och en trevlig vecka. Gud välsigne er alla!

//DCB