Brev från Edelviks folkhögskola,

Hejsan Mamma!
Tjena Farsan!
Här är brev från största grabben,
vi har kul här på Folkhögskolan,
vi bor ca 20 personer i en

Stor byggnad med massa rum i.
kan ni skicka mera pengar?
för det vore en god gärning
jag har spenderat allt på massa mat.

Här är roligt vill jag lova
fastän lite svårt att sova
killen som har rummet bredvid mig
han spelar hög musik till morgonen.

Jag har dragit ut en tand nu
för jag skulle sätta in tandställning
i underkäken för ett tag sedan
så när mamma nu får se mig får hon spader.

Ute i skogen finns det snö
men en kompis han har filmer
som han fått utav en ful typ (internet)
och då vi ser på dem så blir man en jättekul typ.

Jag är inte rädd för spöken
men grannarna, de är rädda
för de okända som här bor nu
och de stör fårt boende nästan dagvis.

Våran lärare han är go han
han är hård men ändå godan
men en morgon blev han galen
när vi släppte in vårt privata in i lektionssalen.

ute i skogen har vi kojor
i logementet bor dammråttor
och i vasken där jag bor nu
där växer diskberget i vår ho

det ska vi nu ta hand om
jag nu vet jag inge mera
kramoch kyss och hjärtligt tack sen,
men nu skall vi ut och klå upp grannarna från naturbruksgymnasiet.