En söndag i Juli

Igår eftermiddag var något utöver det vanliga.
Jag, Jonte, Anna och min syster Emma drog iväg till Alex och Henke i Ödeshög, en helt underbar grillstund på Ombergs sluttningar, en fin fika på Henkes balkong och en oförglömlig kväll vid vätterns strand. vi kom hem någon gång strax efter ett på natten men även om tröttheten maler på i bakhuvudet hela morgonen så var gårdagen lätt värt det.

Det beslutades även igår att jag idag ska till Bjärka, ett läger anordnat av Linköpings Pingstförsamling som var mina sommarlovs höjdpunkt i sex år. Nu är det andra året jag hjälper till att göra det ännu bättre genom att tjäna en dag i köket. I morgon (måndag) är det dags, vi är ett gäng från Motala som ska hjälpa till i morgon, men eftersom det varit lite strul med att få en säker skjuts dit i morgon så har Anna och jag fått sovplatser i tält på området, vi kommer åka dit idag och bara njuta av området innan vi ger oss i kast med arbetet.

Nu ska jag väl få ordning på det sista och packa ner det, Ha det bra så ses vi i Guds nåd!

//DCB