Ett år i reflektion

Nu har jag bott i en egen lägenhet i ett helt år. ett år är både en lång tid och en kort tid, det får mig att tänka på tidsuppfattning i olika åldrar.
 
Som barn är vi otåliga och ordet snart betyder 'om ungefär trettio sekunder', medans våra föräldrarhar en annan uppfattning, för dem kan snart innebära 'någon gång innom kommande dygnet'.
Tänk då hur oändligt mycket större/klokare/äldre vår fader Gud är som sade "jag kommer snart",
för två tusen år sedan.
 

Men nog om djupare funderingar, det var en liten avstickare som letade sig in i mina tankar i skrivandets stund och som jag tänkte dela med mig.
 
Det jag främst ville skriva om var vad som hänt under detta år, och det är både mycket och ingenting.
Jag har varit delaktig i tre föreställningar med totalt 18 föreställningar och ca 3500 åskådare totalt.
Min bäste vän har gift sig och detta ledde även till en trevlig och spännande resa till USA.
Två vänner har flyttat ifrån vår vackra stad och mina systrar har böjat universitet.
 
Det är mer som jag inte kan komma på just nu, men året har som sagt gåt både snabbt och långsamt, jag kommer fortfarande ihåg när jag steg in igenom dörren till MIN lägenhet för första gången och samtidigt har jag svårt att föreställa mig bo någon annan stans.
 
För ett år sedan deltog jag i ett jobbcoachingprogram på företaget MiROi I-learning, sedan har jag gått ut i praktik och därifrån ut i sysslolöshet och nu har jag fullbordat cirkeln igen då jag än en gång är tillbaka på MiROi. den här gången för serviceutbildning...
 
Detta fyller mig med en aning hopplöshet, som om jag gått full cirkel som bara kommer upprepa sig, nu kommer surgubben in i bilden igen, men honom sätter vi galler på och ser mot vad jag ser fungerar i mitt liv.
Rutinen med att gå upp på morgonen har äntligen gett utslag och onsdagarnas "lektionslösa" dag är inte en återfallsdag utan ett ypperligt tillfälle för att städa trappor i Kyrkan.
 
Jag såhär kan jag gå på i evigheter, men någonstans här lyckas jag åter göra en cirkel och älta samma saker igen, något som jag skall skona er från.
 
Ha det bra så ses vo!
 
//DCB