gräver i Historien

En serie händelser som ägt rum relativt nyligen har påverkat mig att ta tag i vissa händelser i mitt förflutna.

Sedan episoden med mitt ex, en tjej som utan tvekan varit en av de största influenserna i mitt liv, har jag inte haft så mycket kärlek i mitt liv, något jag inte är så glad för. Sedan händelserna ägt rum 2003, har två kvinnor speciellt markerat detta stycke i mitt liv, värdiga att nämnas. Ingenting av detta har utvecklats beroende av, vad jag själv tror efter mina hobby-psykologiska analyser, en oförmåga att öppna upp mig emotionellt sedan den bränna jag fick av Wictoria i efterdyningarna av det förhållande vi hade. Detta har under lång tid legat dolt i mitt undermedvetna och det är bara nyligen jag vågat att ens peta på detta.

Dessa nya onämnda händelser, om än något överdrivna, har orsakat en önskan i mig att ta tag i dessa två något "outforskade" relationer. Den ena, vilken är den mest allvarliga är jag inte än beredd att ta hand om, men den andra har jag nu, dock osäker på klokheten i det hela börjat gräva i.

Under vår och sommar året 2009 blev jag förälskad i en person som jag lärde känna igenom skolan, vi möttes under sommaren med den gemensamma åsikten att vi behövde prata, om vad specificerades aldrig. Under Lunchen vi avnjöt tillsammans berördes ämnet aldrig och vi skiljdes åt med samma uppfattning som tidigare, "Vi borde prata"
Nästa gång jag träffar kvinnan har hon en pojkvän och vi pratade aldrig mer om saken.
Tills nu. Även om jag inte anser att det var det bästa sättet att göra det på tog jag idag upp ämnet med henne genom att skriva ett meddelande på Facebook, inget svar har vid presstiden nått skribenten, men Jag hoppas på ett svar snart.

I respekt av integritet för berörda personer väljer jag att inte specificera saken tydligare.

Ha det bra så ses vi!

// DCB