uppdate

Jag tror jag skall fasta idag.

För det första så är jag pank. det är bara så, jag är fattig man.

För det andra så orkar jag inte ta hand om köket, det är tydligen ingen som under de senaste dagarna diskat efter sig. Stekpannorna står kvar på spisen och det ser ut som om plattan fått stå på lite längre de med, diskhon är översvämmad och diskstället är fullproppat. jag har städat upp efter oss nio som delar på detta kök på två meter jag vet inte hur många gånger, och ingen verkar bry sig.

Jag var inne i skellefteå i går, tittade in i pingstkyrkan och träffade trevligt folk där, som alltid satt jag i utkanten och observerade till största delen, jag förstår inte varför jag inte är bättre på att läsa folk...
En oro har spritt sig i kroppen, i går kom en huskompis hem och satt ett tag och funderade lite med och om mig. Hur orkar jag egentligen bo ihop med människor som kommer hem efter klockan tre en fredagkväll och som då är stupfulla och rör sig inte ens ur sängen på hela lördagen? Eller som inte ens kommer hem alls. Människor kan uppföra sig som riktiga idioter ibland.
Jag är inte i position att döma, deras liv är deras, inte mitt. Men det smärtar lite, deras sätt kan inte vara bra. Jag tycker om min lilla familj här, de är inte hela, men det är inte jag heller riktigt.

Det är dags att det städas upp ordetligt hemma, men ingen bryr sig om skiten de lever i...

Jag tror jag skall fasta idag, jag skall hitta på något att göra.