Wheel of Time

Jag har en del laster, om man kan kalla dem sådana, en av dem är böcker.

främst fantasy, och främst en bokserie av Robert Jordan vid namn Wheel of Time.
I denna episka historia får vi följa en hel grupp människor på sina olika färder igenom världen fram till den slutliga striden mot onskan själv. Jag kan hålla på i evigheter med att berätta om personerna ochredogöra för olika händelser, viktiga som oviktiga, så jag har valt att inte gå in på något för att bespara er bekymret.

Jag har nu läst ut den tofte boken, "The Gathering Storm" vilken jag läste jag på engelska. Tidigare har jag läst historien på svenska vilken delar in de engelska böckerna i två, altså 22 böcker. (då de heter "Sagan om drakens återkomst")

Nu längtar jag tills det att jag får tag i del tretton, och inväntar sedan den sista och avslutande fjortonde boken som skall komma ut nästa år.

ha det bra så ses vi.

//DCB