Det går bra nu.

Jag sitter och försöker komma på vad den korrekta översättningen till den engelska frasen "I feel good about myself" skulle vara på svenska, det närmaste jag kommit är "Jag är nöjd med mig själv".

Så, varför då?
Jo, det går bra nu.
Även om jag glömde både matlåda och paraply när jag gick hemmifrån i morse så har allt annat gått i stort sett perfekt. Jag har kommit in i jobbet ordentligt och har börjat utmanas att ta egna initiativ över vad som ska göras när, och ett av arkiven vi skulle rensa är helt klart!
Jag är numera medlem hos Hemmakväll och har utökat min lista på filmer och serier jag vill ha/köpa/se.

När jag skulle uppdatera min flytande önskelista upptäckte jag en, för mig, ny funktion, då man kan göra punkter "under" punkter, och denna nya funktion är nu bemästrad.

Jag kanske borde berätta lite om min flytande önskelista. Att ha en önskelista är ett jättebra sätt att låta människor i sin omgivning få reda på vad du önskar dig i födelsedagspresent eller julklapp, men jag har upptäckt att det inte är så lätt att knåpa ihop en lista bara sådär när det börjar bli dags.
Min lösning är att hålla listan flytande, uppdatera ofta, då jag iblant upptäcker en ny häftig pryl som kan platsa på listan eller kanske tar saken i egna händer och införskaffar något jag längtat efter länge. På så sätt kan jag bara skicka ut den när det är någon som ber om den, utan att behöva stressa ihop något.
Det enda problemet är väl då att den kan bli oändligt lång, min är nu uppemot sju sidor lång, full med prycklar, böcker, filmer och serieboxar.

Ha det bra så ses vi snart, med Guds välsignelse!

//DCB