En ganska vanlig kväll

Jag kliver in igenom dörren till lägenheten, regnet som fallit under cykelresan hem droppar nu ner på dörrmattan där ordet "lycka" står med sirliga vita bokstäver mot en svart bakgrund.
 
Framför ser jag i köket hur veckans disk dignar över kanten på diskhon och den där ungnssäkra formen med intorkade matrester borde lagts i blöt för två dagar sedan. Jag ställer ner korgen med dagens förvärv; hygienartiklar från ICA och en adventsstjärna jag hittade på Clas Ohlson.
 
En heldag hemifrån, med Gudstjänst i Kyrkan och trevligt ungänge med Lunch och fika efteråt har lämnat mig som lutar mer åt det introverta hållet en aning trött och orkeslös.
Jag fortsätter in i allrummet där den obäddade sängen fortfarande belyses av sänglampan jag glömde släcka, och de kläder jag slängde på golvet när jag kröp ner i sängen igår ligger i en allt större hög där bredvid.
 
Vid fåtöljen framför TVn ligger Pizzakartongen forfarande kvar, prydd av en halvfylld godispåse. Med en suck slår jag mig ned i fåtöljen och sträcker mig mot TV-spelskontrollen som borde ligga där någonstans också.
 
Jag tar tag i verkligheten i morgon istället.
 
 
 
Ha det bra så ses vi!
// DCB