Efterlyser John Blund

Hur många gånger per natt vänder jag inte på kudden för att få tag i te svala sidan? Hur många varv snurrar jag inte på jakt efter den mest bekväma positionen?
 
På rygg? På Mage? Händerna över huvudet? Ska täcket på eller av?
Det är för varmt eller för kallt, jag ligger på ett sätt som ger andningssvårigheter, kylskåpet väsnas...
 
Den senaste tiden har mina sömnsvårigheter blivit mer påtagliga. Jag kan inte minnas en enda natt på flera år då jag lagt mig i sängen och inte vänt och vridit mig i minst en halvtimme, men på sista tiden har det gått till absurdum.
Jag gör mitt bästa för att inte stirra på klockan och räkna hur lång tid det verkligen handlar om, men jag skulle uppskatta att det rör sig om ungefär en och en halv timme per natt av frustrerande och plågsam inväntan på sömn.
 
Ha det gott, och må "John Blund" inte försumma er, så ses vi!
 
// DCB