Ytterligare en sådan där... uppdatering

Okej, jag blir bara sämre och sämre på att ta mig hit och skriva några rader ochdet blir inte bättre av att jag liter av dåligt samvete för det.
 
Sättet jag "hanterat" stress och känslan av krav (som jag ofta själv utsätter mig för) är att slå undan, så till exempel när jag får tanken "Det är verkligen dax att skriva ett inlägg på bloggen, det var ju länge sedan" så är den spontana reaktionen att skjuta undan tanken och göra något annat, oftast försänka mig i ett spel eller film.
 
 
Det är otroligt lätt att skylla mycket av min nuvarande situatuon på detta beteende, att jag inte har nog med diciplin på att faktiskt ta mig själv i kragen. men helt så enkelt är det kanske inte.
 
Därför har jag efter över två års övervägande nu äntligen tagit kontakt med en psykolog. Tekniskt sett är det en socialpedagog på den lokala vårdcentralen jag besöker, men effekten är väl i det stora hela densamma. en oberoende kontakt som finns där för att hjälpa mig reda ut det virrvarr av känslor och tankar som är min röriga hjärna och ta fram en serie verktyg som kan passa till ändamålet.
 
 
Nå, nu har jag äntligen skrivit igen. Som vanligt är min målsättning att skriva oftare, men av tidigare erfarenhet, så ta inte illa upp om så inte blir fallet.
 
förhoppningsvis skall jag inte vara allt för klagande eller tråkig här, så ha det bra till nästa gång!
 
// DCB