Tänkas mindre, Göras mer

Nästan en vecka har nu gått av min praktik på Östenssons.
Jag har hjälpt till med att packa upp varor, fronta varor, packa upp varor, fronta varor...
Dagligvaror, Drickan, Frukt ock grönt, flera avdelningar har jag varit på och alla har varit samma sak.
Jag får nog passa på att förtydliga här. det är inte det att det inte är kul eller givande, det är bara så att det blir lite långtråkigt...
Det som jag har störst problem med är hastigheten. Jag förstår att det gäller att ha ett högt tempo, det är inte för stressigt, men lite stressad känner jag mig när jag packar upp en pall samtidigt som 'kollegorna' packar upp tre.
Med andra ord får jag träna upp hastigheten mer.
En av de skönaste sakerna är ju närheten till platsen, två minuter gångavstånd.
 
Den roligaste dagen var nog idag (torsdag) då arbetet var mer varierande när jag i stället för dagligvaror fick vara med i bröd, Grönt och Manuella.
Eftersom min ordinarie handledare inte var där idag (blir desto mer arbete i morgon då det blir MASSOR med varor, och fredag då alla ska handla för helgen) fick jag följa med andra personer i deras arbete idag, på morgonen fick jag assistera med brödet, slänga gammalt, plocka fram nytt och grädda olika enklare saker som gräddas på plats. Wienerbröden skulle man lägga toppingen på med, kul.
Sedan blev det frukt och grönt och annanassen såg riktigt fin ut.
På eftermiddagen hamnade jag i manuella disken (ni vet där man kan få betjäning med kött och Fisk.) men då plocket och styckningen kräver lite mer så fick jag äran att sköta grillen. så grillad kyckling och styckad revbensspjäll kan jag ta åt mig äran för, åtminstonde om du köpte det tidigare idag, med tanke på hur mycket det rullar på där.
 
Att arbeta i butik är nästan som jag hade föreställ mig, faktiskt mer varierande än förväntat och mycket roligare och givande. jag skulle trivas där.
 
Ha det bra så ses vi!
 
// DCB