I julens efterdyningar

Oj, vilken jul. Att träffa släkt är altid roligt och speciellt nu som man varit hemmifrån hela fyra månader.
Även om jag kommit hem känns det nästan som om jag är bortrest, alla mina personliga saker finns i Burträsk och jag har kommit att betrakta den lilla orten som mitt hem nu vilket har lett till att jag ofta sagt "hemma i Burträsk..."

Julklappar brukar vara roliga att få och man lämnar alltid granen med mer klappar än man lade dit (än så länge). men i år är jag näst intill i chocktillstånd efter julklappsöppnandet, ty i ett av mina paket låg en aldeles egen liten dator! jag brukar känna mig smått ovärdig efter en julafton, att man får så mycket när man inte ger i det närmaste lika mycket tillbaka, men i år slogs rekordet i känslan gång på gång när paket efter paket kom från mina kära föräldrar.

Nu är det mellandagar. Nu kan man slappna av från julstressen och ta sig tid att träffa de goda vänner man inte sett sedan den där kvällen på omberg som var så länge sedan.
För första gången någonsin har jag fått två erbjudanden om var jag ska ta vägen på nyår, efter en stunds noggrann övervägning har jag beslutat mig för att föredra den nyktra festen, en lugn och stillsam tillställning med god mat några lekar och en god Gud i centrum är vad jag föredrar framför en vild och full natt, även om båda tillställningarna erbjuder trevligt sällskap.

Nu ska jag smälta tre dagars julbord och njuta av min lilla fina dator


Ha det bra så ses vi!
/DCB