Hektiskt

Det är tre dagar kvar tills jag flyttar.
 
Trots att bokhyllorna i mitt rum börjar tömmas hittar jag ständigt nya outtömda utrymmen där jag gömt undan saker och jag börjar fundera på om mina fem inköpta flyttkartonger kommer förslå.
 
Samtidigt som jag är mitt uppe i flyttpackande och inredningstankar har jag inte mindre än två viktiga jobbmöjligheter att kultivera. två ganska särskiljda yrken men båda lika intressanta för min del och oron sprider sing nästan förlamande i kroppen och sprider tvivel i mina ådror. Från "Tänk om ingenting går" till "Tänk om jag får plats på båda ställena" så skapar min hjärna problem Igenom hela spektrat av möjligheter.
 
Men så är det att bekämpa sin egen natur som pessimist, gång på gång måste man ta striden med sig själv, ta ett snack med lille herr "går inte" på tu man hand och förklara att han inte behöver oroa sig, för allt kommer ordna sig till det bästa som Gud har lovat.
 
Så helt klart en hektisk vecka framöver och som vanligt händer allt samtidigt, Jobbintervju, flytt, Alternativ, Melodifestival, Superbowl... listan fortsätter.
 

Ha det bra så ses vi!
 
// DCB