On Stranger Tides

det var ett tag sedan den hade premiär, men jag är ju som sagt inte den som står och hänger på låsen.
Men nu när DVD:n låg hemma och jag hade en kväll för mig själv så blev det "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides"



I den fjärde filmen om dessa hejdlösa och lika magiska äventyr med de karibiska piraterna finner vi Kaptain Jack Sparrow (Johnny Depp) i London när han hör talas om en man som utger sig för att vara honom och på jakt efter en besättning. Denna man visar sig dock vara en kvinna och en av Jack bekant sådan. Angelica Teach (Pénlope Cruz) får efter några fula knep med sig Jack på skeppet och under den fruktade Blackbeard (Ian McShane) ger de sig av på jakt efter den mytomspunna ungdomens källa. Hack i häl på dem finner vi den spanska flottan och den av den Brittiska kungen utsända Barbossa (Geoffrey Rush) och äventyret är lika hissnande som alla de tidigare.

Hela filmen igenom kan man inte hålla sig för skratt och svag som jag är för musiken till filmer, satt jag bara och väntade på och till slut njöt av temat till Pirates (inte för att de andra låtarna inte var bra), Även om det finns en lite oskyldig kärlekshistoria med saknar man ändå William och Elisabeth och blackbeards kontroll över sitt skepp är för mig bara för mycket.

Vissa kritiker har tydligen kallat denna för den hittills bästa i serien, men jag kan bara sträcka mig till att det är en uppföljare värdig titeln "Pirates of the Caribbean"

D D D D D D D D D D D