Mer Marvel!

Vi har nu nått slutet på fas ett & två i min serie av recensioner inom Marvel Cinematic Universe, den ursprungliga planen var att klämma in de 12 filmerna innan nästa fas kickade igång med Civil War, en deadline jag missade med ett och ett halvt år.
Men det är ju positiva nyheter, för det betyder att jag har fyra filmer till att recensera innom kort!
 
Som det ser ut nu ser listan över filmerna i fas tre ut såhär:
(jag reserverar mig för evetuella förändringar, då man aldrig vet med filmer)
 
- Captain America: Civil War (2016)
- Doctor Strange (2016)
- Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
- Spiderman: Homecoming (2017)
- Thor: Ragnarök (2017)
- Black Panther (2018)
- Avengers: Infinity War (2018)
- Ant-Man and the Wasp (2018)
- Captain Marvel (2019)
- Avengers: Endgame (2019)
- Spiderman: Far from Home (2019)
 
Några saker värda att notera är att vi här frångått idén med att avsluta hela fasen med en Avengersfilm, då vi har två stycken här, (om vi inte räknar Civil War som en Avengersfilm också) vilket är indikativt till att mycket förändrats sedan jag började mina MCU-recensioner för två år sedan.
Vi har även den första MCU-filmen med en Kvinlig Huvudroll, Captain Marvel, något "rivalerna" DCEU (Detective Comics Extended Universe) hann före med med filmen Wonder Woman (2017).
 
Vad gäller framtiden vet vi inte mycket, det ryktas om att efter den stora avslutningen med Infinity War med den slutliga striden med skurken Thanos som funnits med i post credit-scener från allra första början kommer MCU att överge idén med faser.
Mycket annonserat finns det inte längre fram än så här, men vi har bekräftade uppföljare till Spiderman och Guardians of the Galaxy. och med rapporter om att Captain Marvel kommer utspela sig under 90-talet så går det att spåna i iden att framtida filmer kan utspela sig var som helst i tid och rymd, och med de sex mäktiga stenarna (A.K.A. infinty Gems) så finns även möjligheten att hela universum kan komma att "reebootas"
Den som lever får se!
 
Ha det gött så ses vi! // DCB