Breaking Dawn part 1

Jag har ett perfekt uttryck för vad jag vill säga, det är på engelska: "I'm a sucker for Twilight"
Jag läste böckerna, blev helt såld och såg till slut filmerna, efter mycket velande och oroliga tankar om hur dåligt det skulle bli. men jag har köpt alla som kommit ut än, för jag måste. Idag såg jag den senaste, "Breaking Dawn Part 1"



Äntligen (för Team Edward och alla som bara vill ha Meyers story rätt) Är det dags för Bella (Kristen Stewart) och Edward Cullen (Robert Pattinson) att gifta sig, vilket kanske inte är drömcenariot för Jacob (Taylor Lautner).
För er som redan vet storyn är det onödigt att redogöra den, och för er som inte vet något om Twilight är jag så oförskämd att jag helt enkelt säger: Skyll er själva.
 
Se också: Twilight, New Moon och Eclipse

Att för varje film byta regissör kanske inte är det optimala för en filmserie så potentiellt episk som denna, men vad ska man göra när första kanske inte blev sådan succé? för att ha en halv historia att jobba med på en film måste jag säga att Bill Conton gör ett godkänt arbete, men det blir ändå tradigt när man bara får halva storyn, I närmare två timmar är det så mycket men ändå så lite som händer, Bill Lyckas ändå knyta ihop säcken.
Fortfarande är det dramatik framför action (en tanke jag nu försonats med) och dessvärre är Kirsten och Robert fortfarande stela. Efter att ha sett Robert i "Remember me" och sett deras roller blomma ut i soffan på Isle Esme måste jag omrevidera min teori om dåligt skådespelande. Kanske är de båda otroligt obekväma i rollen, eller är de under strikt regi. Hur det än är så är det sorgligt att behöva anstränga sig för att se känslorna i karaktärerna, filmen skulle ha blivit så myclket bättre utan det.

D D D D D D D D D D