P.S. I Love You

En kompis lånade mig en film för ett bra tag sedan, och sedan dess har den samlat damm i bokhyllan.
Nu äntligen tog jag mig i kragen och såg den, "P.S. I Love You"
 
När Gerry (Gerard Butler "How to train your dargon") dör och lämnar sin unga fru Holly (Hillary Swank "New Year's Eve") som änka har hon svårt att hantera sorgen. Snart börjar hon få små brev från sin döde man där han verkar försöka hjälpa henne att bearbeta förlusten.
 
Med stöd från hennes Mor (Kathy Bates "The Blind Side") och Syster (Nellie McKay) och vännerna Denise (Lisa Kudrow) och Sharon (Gina Gershon) bearbetar hon sorgen samtidigt som breven verkar komma från allt mer otroliga källor.
 
I andra roller: James Marsters, Jeffrey Dean Morgan & Harry Connick Jr

När jag först läste om handlingen kändes idén att skicka brev till sin fru efter sin död känndes väldigt osmakligt, och den åsikten står jag fortfarande för. Men som en premiss för en film om att hantera förlusten av någon man håller kär fungerade det ganska bra.
Att få följa med när Holly minns tillbaka till olika delar av deras relation är för mig nästan den verkliga delen av filmen, det är här berättelsen lever upp och blåser liv den annars nästan trista delen.
 
Richard LaGravenese gör ett solitt jobb som regissör och John Powells ("Mr. & Mrs. Smith") musik är fantastiskt passande.
 
En gullig romantisk film, kanske lite bortslösad på en dum premiss
 
 
 
Ha det bra så ses vi!
// DCB