The Perks of Being a Wallflower

Såg trailern för ett tag sedan och har varit sugen på att se "The Perks of Being a Wallflower"
 
 
När Charlie (Logan Lerman "The Three Musketeers") börjar High School har han mycket i bagaget, med sin bästa kompis självmord året innan och ett plågat psyke från sin mosters död i hans barndom är det inte mycket som går bra för honom. Ensam i skolan och en familj som inte riktigt ser blir det bara värre tills han möter Patrick (Ezra Miller), en sistaårselev med ett fritt tänkande sinne, igenom honom presenteras Charlie för Patricks syster Sam (Emma Watson) och deras klick av de lite mer udda människorna i på skolan, men för första gången på länge känner Charlie sig hemma.
Samtidigt som året går och tonårsdraman utspelar sig utforskar vi också Charlies sinne djupare, ända in i de djupa skrymslena av hans psyke.
 
Med i rollistan har vi också Mae Whitman, Erin Wilhelmi, Nina Dobrev ("Vampire Diaries") som Charlies syster och Melanie Lynskey "Up in the air"som moster Helen.
 
Du kan inte förstå hur skönt jag tycker det är att samme person skrivit boken, manuset och regisserat verket, det är så upplyftande att se, det garanterar samma anda rakt igenom!
The Perks of Being a Wallflower var djupare och en aning dystrare än jag först trodde, med psykologbesök och drogtrippar som krydda på djungeln av dåliga uppbrott och halvdold mobbing. Men åter igen kommer en sådan där Coming of age film som jag kommit att gilla och relatera till.
Den klår inte en av mina favoriter med en annan Emma i, It's Kind of a Funny story, men liksom där har vi en berättelse om en plågad ung kille som försöker finna sig själv och en plats där han hör hemma. kanske hade jag hamnat i Charlies skor utan en trygg vänskapskrets till mitt förfogande?
 
Berörande, rolig, och underhållande men samtidigt även aningen förvirrande.
 
D D D D D D D D D D