Breaking Dawn part 2

förra filmen i serien, "Breaking Dawn part 1" recenserade jag för nästan två år sedan, så detta är ett exempel på att den som väntar... eller hur var det nu, här har vi femte filmen, föregående av "Twilight", "New Moon", "Eclipse" och ovannämda del 1.
 
 
ÄNTLIGEN lever en film i franchisen upp till förväntningarna, eller är det mina förväntningar som förändrats? det går att hypotetisera om att de övriga filmerna medvetet har hållits på en lägre nivå för att lättare kunna reflektera den förvandling Bella (Kristen Stewart "Snow White and the Huntsman") går igenom i början av filmen, från att tidigare vara människa till att nu vara en av vampyrerna i familjen Cullen.
 
Om detta stämmer eller inte är bara att diskutera vidare, men oavsett om jag har lärt mig vad man skall förvänta av en film ur Twilightserien eller om Bill Condon med team nu har lärt sig hur man skall göra så är den avslutande filmen i serien en njutning att se. Även om det finns bitar som liksom tidigare filmer får en att driva iväg och fundera på om de skall komma till något intressant snart så är dessa färre och mindre frekventa och ersätts istället med färgsprakande extrema närbilder på tapeten i Carlisle (Peter Facinelli) kontor eller snabb action på slagfältet.
 
Helt klart ett värdigt avslut på en vacker berättelse, ett stort plus på den sista scenen stom avslutas helt i enlighet med Stephenie Meyers originalbok och lämnade mig med samma "myspys"-känsla som de sista sidorna av boken, helt rätt.
 
D D D D D D D D D D
 
För att minnas skådespelarna:
Robert Pattinson "Remember Me" Tayler Lautner "Valentines Day", Ashley Greene, Billy Burke,